First days in Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu First days in Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu

First days in Cancun

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 September 2014 | Mexico, Cancún

Mijn reis is dan echt begonnen. Dinsdag vroeg in de morgen vertrokken naar Frankfurt en vanuit daar een directe vlucht naar Cancún. Stonden we dan, samen met mam, pap, Sanne en Rob op het vliegveld een grote koffie aan het drinken. Op dat moment kwam het allemaal wel heel dichtbij en drong het goed tot me door waar ik heen zou gaan. De poortjes richting de douane was het definitieve moment van afscheid nemen. Nadat de poortjes achter me dicht vielen, heb ik nog op vier punten mijn paspoort moeten checken en 1 keer de baggage. Waarnaar ik veilig de eerste douane voorbij kwam, zwaaide ik vanuit de raampjes nog één laatste keer naar familie. Voordat ik de gate had gevonden had ik inmiddels 2km gelopen, zo groot was het daar. Maar als je de bordjes maar volgt, dan kom je er wel..Wijze woorden van pap, maar ze hielpen natuurlijk wel en was het heel makkelijk te vinden. Ook hier werden we natuurlijk gecheckt op paspoort etc. Ik had me stoel snel gevonden, vrij vooraan in de middelste rij aan het gangpad. Prima plekje en de vrouw naast me was ook erg aardig en heb geen last van haar gehad dat ze 100x naar de wc zou moeten ofzoiets. Opmerkelijk was dat we via de businessclass bij de economy class kwamen en ik daar als eerste was. Ik twijfelde of het wel de goede class was, maar het stond er wel dus waarschijnlijk ben ik stiekem in de businessclass rij gaan staan bij het boarden..het was wel de kortste rij! Verheugend op een hele rij met video’s die ik zou kunnen bekijken was er maar één die je gratis kon zien..kleine tegenvaller, maar daarom heb ik deze ook meteen maar 2x gekeken. Verder een beetje geslapen, gelezen en muziek geluisterd. Het eten was best goed en we kregen vaak drinken. Na 12 uur waren we dan in Cancún en begon de man aan de andere kant van ons rijtje te praten (naast de vrouw waar ik naast zat) en hebben we met ze drieën nog wat gekletst. Ik probeerde in me beste Duits wat mee te praten, maar moeilijker dan ik dacht dus dan maar over op het Engels haha. Met die man ben ik daarna de hele tijd gaan praten en contact gaan houden. Het binnenkomen in Mexico was nog niet zo gemakkelijk en heb daar bij de security nog vaak uit moeten leggen wat ik kwam doen etc. Ik heb denk ik 10 politiemannen gesproken en allemaal vroegen ze hetzelfde..twee keer! Ze maakten steeds grapjes in het Spaans en ik snapte er niks van, maar ik lachte vriendelijk mee en mocht uiteindelijk doorlopen. Na twee uur verhoor ongeveer en extra koffercontrole, waar wederom een geheel verhoor voorbij kwam, kreeg ik me stempels en werd ik opgehaald door mijn ‘huisbaas’. Samen met de Duitser van het vliegtuig zijn we naar Cancún gereden. Het was inmiddels al donker en overal waren lichtjes en palmbomen. Het zag er super mooi uit en enkele hoge hotels staken overal ver bovenuit. Het verkeer is echt niet te snappen..iedereen rijdt maar door elkaar en zonder knipperlichten en enige veiligheid crossen ze door de drukke straten. Kinderen die tussen de auto’s doorrennen, iedere chauffeur zonder gordel achter het stuur, 100 rijden waar je 60 mag etc. Heelhuids aangekomen in het appartement ziet het er allemaal mooi en netjes uit. De afgelopen dagen ben ik vooral de omgeving gaan ontdekken, boodschappen doen en natuurlijk het strand bezocht. Het is wel even wennen hier. Het appartement waar ik verblijf is in Downtown dat betekent echt tussen de Mexicanen en heb nog weinig toeristen gezien, behalve op het strand dan. Ook heb ik nog last van de jetlag, ’s ochtends om 4 uur wakker en overdag het liefst willen slapen. De supermarkten zijn hier echt mega mega groot, ongelofelijk. Je hebt er ook echt alles in alle soorten en maten. Liters cola en waterflessen, kleding, electronica, grote visafdeling (wat er overigens best smerig uitziet en iedere medewerker er met mondkapje rondloopt) en een aantal restaurantjes waar mensen zitten. De kassa’s heb ik nog niet geteld, maar dat zijn er ook minstens 20. Het zinnetje; alles op z’n tijd! Kennen ze hier wel. De cassières doen alles lekker rustig aan en op hun gemakje, af en toe beetje kletsen en verder vooral niet te snel die boodschappen erdoor heen jagen, wat in Nederland soms wel eens gebruikelijk is. Alle boodschappen wordt voor je in plastictassen gedaan die al kapot scheuren voordat je de winkel verlaten bent (eigen ervaring). Maar het is allemaal wel vriendelijk bedoeld en zo zijn de meeste Mexicanen ook. Buenos dias is gebruikelijk om tegen iedereen te zeggen wanneer je ’s ochtends over straat loopt. De gemiddelde Mexicaan is niet heel groot, bijvoorbeeld de cassière staat achter de kassa en zijn een kop kleiner dan ik ben. De douche in het appartement moet ik bukkend instappen en ik kan nét precies onder de kraan staan. Overal waar ‘warm water’ op staat, moet niet te serieus genomen worden want alles is koud water hier. De afwas in koud water, douchen in koud water, etc. Alhoewel dat douchen nog niet zo erg is, want het is hier zo mega warm! Ik zweet de hele dag door, alleen al buiten het hoekje om lopen en het is al te heet. De Mexicanen zelf lopen in lange broeken wat ik écht niet snap. Gelukkig doet de airco in mijn kamer het wel. Op het strand heb ik al verschillende mensen ontmoet. Zo heb ik gister twee jongens leren kennen die uit Mexico-city kwamen en heb met hen tot laat op het strand gezeten en daarna zijn we naar een Irish pub gegaan in Downtown Cancún. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken, zoveel verschillende mensen! En una cerveza is niet zomaar een biertje, 1,5 liter!! Verder drinken ze veel cocktails en mixdrankjes wat ook super goedkoop is hier, vooral voor de dames. De Irishpub was boven op een soort balkon en je kon vanuit daar uitkijken over de straat, heel gezellig. Ik heb veel Spaanse woorden van ze geleerd en ben goed bezig om mijn Spaans te verbeteren want dat is hier wel nodig. Daarna zijn we naar een kroeg gegaan, met nog een ander meisje, wat bekend staat om zijn karaokeliedjes. Deze werden dan ook luidkeels door alle Mexicanen meegezongen, gelukkig hadden ze de tekst op de achtergrond erbij dus kon ik af en toe ook wat woorden tussendoor schreeuwen haha. De mannen zijn echte gentlemen en bij iedere deur, trap, beweging laten ze de vrouwen voor en bij het instappen in de auto maken ze áltijd de deur voor je open!
Nou tot zover mijn avontuur in Mexico, vandaag weer het strand bezoeken dus wie weet wat voor verhalen ik de volgende keer weer kan vertellen. Dit weekend ga ik een whale shark tour doen, het stagebedrijf organiseert deze tours dus ik mag als experience een keertje mee. Jeej! Tot de volgende blog,
Adiosss

  • 05 September 2014 - 19:33

    Alicia:

    Ah lau wat super leuk om te lezen allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ben jaloers! Heel veel plezier en geniet ervan!

  • 05 September 2014 - 19:46

    Mel:

    Lieve lau! Wat een avontuur , klinkt goed allemaal. Heel veel plezier bjj de shark tour, ben benieuwd . Dikke abrazo xxxx

  • 05 September 2014 - 19:54

    Juliet!:

    Wat een super leuk verhaal! Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt daar! Genieten! En no stress, alles op zijn tijd! Hahaha, Heel veel plezier en succes! x

  • 05 September 2014 - 21:23

    Helmie:

    Wat een avonturen heb je al beleefd hé en je bent nog maar 3 dagen daar. Dat worden mooie maanden. Geniet van de shark tour en wij wachten op het volgende verhaal. XXXXX

  • 05 September 2014 - 23:08

    Lia Van Wijk:

    Het klinkt allemaal super, het lijkt wel vakantie..... of is het toch wel werken daar?
    ;)

  • 06 September 2014 - 12:06

    Gerda Coenders:

    Hoi Laura, met veel plezier jouw eerste verslag gelezen , je hebt al veel nieuwe mensen ontmoet. Dat is nog eens wat anders als het frisse NL. Ben benieuwd naar je werk en wat je precies gaat doen. Muchos plezier en een onvergetelijke stage periode gewenst. Prachtig avontuur. Groetjes.








  • 08 September 2014 - 10:29

    Elsemiek:

    Ha Lau,

    Super leuk om jouw eerste verslag te lezen! Hopelijk ga je nog meer mooie dingen doen de komende maanden! Veel plezier nog en succes! Geniet ervan!

    xx

  • 10 September 2014 - 19:21

    Maria Wientjes:

    Hoi Laura wat geweldig van je om daar stage te gaan lopen.
    Geniet er maar heerlijk van.
    Groetjes Tonny en Maria

  • 10 September 2014 - 20:53

    Irma:

    Hoihoi! Kei leuk om zo te lezen. Maak er een super tijd van in dat prachtige zonnige (!!) land. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Laura

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 6278

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 28 Januari 2015

Cancún, Mexico

Landen bezocht: