Me gusta Cancún - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu Me gusta Cancún - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu

Me gusta Cancún

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 September 2014 | Mexico, Cancún

Hola!

Hier weer een update vanuit het steeds mooiere Cancún. De dag nadat ik twee Mexicaanse jongens ontmoet had en een dolle nacht in de karaokebar had gehad, heb ik weer nieuwe mensen ontmoet. Samen met een paar meiden zijn we op een kleine jacht gaan varen naar Isla Mujeres, een klein bountyeilandje in de buurt van Cancún. Het is er heel rustig en het strand is er geweldig mooi met veel palmbomen etc. Me gusta las palmeras! Daarnaast is de zonsondergang prachtig om te zien vanuit een klein partybootje midden op de zee met veel tequila en bier. Ze drinken hier tequila in een glas met wat ijs erbij, super sterk dus maar het is wel lekkerdere dan in Nederland. Alle gekke drankjes en smaakjes moet ik hier een keer geprobeerd hebben..net als het eten, zoals burritos, taco’s, carretas (soort pannenkoekjes met kaas erin), papaja en rocha. De burritos zijn zoveel beter dan de pakjes van Jumbo die we altijd in Breda maken..ook al zijn die ook onwijs goed natuurlijk, maar deze zijn verrukkelijk.
In de eerste week van mijn stage mocht ik de whale shark tour doen. Op Dinsdagavond om 21.00 werd ik gebeld of ik de volgende dag mee wilde op tour. Had ik daar iets anders op kunnen zeggen dan JAAAAA?! Om half 7 werd ik opgehaald met ons EcoColors busje. Met nog 9 andere toeristen gingen we op weg naar de haven waar onze kapitein al op ons stond te wachten. Zelfs in de vroege ochtend scheen de zon al fel en door de weerkaatsing in mijn zonnebril moest ik mijn ogen alsnog fijnknijpen. De meeste toeristen waren Amerikaans en één stel kwam uit Australië. Nadat iedereen zijn zwemvest en flippers had gingen we de zee op. We hebben ongeveer anderhalf uur gevaren, net zo lang dat zelfs aan de horizon geen hotels meer te zien waren. De zon scheen fel op het water en ik heb echt genoten van de boottocht. De wind, de zon en de hoge golven die we voorbij vlogen. En steeds bij een nieuwe golf zweefden we heel eventjes en kriebelde me buik voordat we weer met een dons het water opknalden. Niet iedereen was heel blij en een Engelse man gaf zijn ontbijt als voer aan de vissen. Nadat we langer en langer voeren, konden drie andere mannen het ook niet meer hendelen. En wij als vier vrouwen? We zijn soms sterker dan we zelf denken. 
Uiteindelijk kwamen we dan ergens op een plek, midden op de zee, en vonden we de eerste Whale Shark. Wat zijn die beesten groooot! Gemiddeld zijn ze 10 meter en ze behoren tot de grootste vis ter wereld. In tweetallen sprongen we in het water met de gids en konden we op één meter afstand met ze zwemmen. Heel bijzonder. Met onze snorkels en flippers moesten we snel zijn om ze bij te houden. Ze leven in groepen bij elkaar van ongeveer 20 tot 30 en veel van hen leven samen met dolfijnen en andere vissoorten. Dolfijnen heb ik alleen van afstand gezien en niet heel duidelijk..Jammer, want sommigen hebben er zelfs meegezwommen! How awesome. Maar het was zeker de moeite waard en op de terugweg maakte we ook nog even een tussenstop op het eilandje Isla Mujeres. Absoluut een van de mooiste eilandjes hier in de omgeving.
Verder al een aantal verschillende stranden in Cancún bezocht, hippiemarktjes, verschillende barretjes en een van de feestbestemmingen Playa del Carmen. Op independentsday is iedereen hier vrij en dit keer was het op Dinsdag, dus zijn we op Maandagavond naar Playa del Carmen gegaan om daar het nachtleven te verkennen..en HOE! Festivalfeesten op het strand, nightclubs, afterparty’s MET zonnebril..’s ochtends om half 11 lag ik in me bedje! Daar gaan we zeker nog een keertje terug. Afgelopen weekend met een golfkarretje Isla Mujeres rondgecrosst. WAUWIE! En tegelijkertijd ook heel gezellig en knus, omdat het niet zo groot is. Snorkelen is hier een van de favoriete bezigheden en de onderwater wereld lijkt bijna onwerkelijk. Alle visjes in soorten en maten, koraal, zeesterren en nog zoveel meer. Indrukwekkend! Volgende week ga ik naar een concert in Playa del Carmen en daarna naar Tulum, ook een van de grotere toffe steden in de buurt van Cancún, en gaan we op het strand kamperen en een fietstour doen. Heel tof, heb er super veel zin in! 

Tot de volgende blog!
Liefs,

  • 22 September 2014 - 08:59

    Mel :

    Heerlijk lau. Wat een toffe dingen maak je toch allemaal mee! Superrrrr vett!!!! XXX

  • 22 September 2014 - 13:22

    Will De Groot:

    Nou nou Laura wat een geweldige stage heb jij, maar je hebt gelijk, je moet alles een keertje meegemaakt hebben!
    ik weet uit ervaring hoe mooi Mexico kan zijn, dus geniet!!!
    Groetjes Henny en will

  • 22 September 2014 - 18:16

    Gerda Coenders:

    Hoi Laura,

    Heerlijk verslag, je hebt een prettige schrijfstijl ! Ik word zo jouw verhaal mee ingezogen.
    Dus graag zo blijven schrijven dan kunnen wij als volgers weer genieten van jouw belevenissen daar !

    Groetjes Gerda.

  • 29 September 2014 - 17:42

    Pap En Mam:

    Uhhh.... Wij dachten dat jij op stage ging??? maar het klinkt als een big holiday.
    Geniet ervan meisje, het is je gegund. Wij genieten van het Afrikaanse leventje.
    vandaag aangekomen in Durban en gezwommen in de Indische Oceaan. klinkt ook niet slecht, toch?
    heel veel plezier en spreken je snel weer.
    XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Laura

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 6277

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 28 Januari 2015

Cancún, Mexico

Landen bezocht: