Verhuizen, schildpadden, Tulum, Kerstmis en meer! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu Verhuizen, schildpadden, Tulum, Kerstmis en meer! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu

Verhuizen, schildpadden, Tulum, Kerstmis en meer!

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 December 2014 | Mexico, Cancún

Sinds mijn laatste update is er weer veel veranderd..zo vertelde ik de vorige keer dat ik net was verhuisd met een vriendinnetje in een oud huis, maar perfecte locatie had..nou dat was van korte duur! De blog stond nog niet online of ze vertelde me dat ze ging verhuizen naar Mexico City! Op zoek naar weer een nieuwe woonruimte dus..omdat er plotseling ook nog eens familie van haar kwam, was ik voor een dagje dakloos en heb ik bij een vriend op de bank geslapen. Gelukkig had ik de volgende dag al een kamer gevonden en daar woon ik nu nog steeds en als t goed is ook tot einde haha! Ook deze locatie is perfect en voor Mexicaanse (en misschien ook Bredaase --beukstraat) begrippen is het heel schoon! Samen met een andere Mexicaanse woon ik hier prima.

Zoals jullie misschien gezien hebben plaatste ik laatst foto´s van zeeschildpadden! Want JAAAAAAAAAA ik mocht mee op tour met het bedrijf en snorkelen met deze geweldig mooie en lieve beestjes!! Waaaauw ik vond het echt zoo super tof! Ik moest er wel om 5 uur me bed voor uit..tja zo bestel je in het weekend nog n biertje en zo sta je doordeweeks langs je bed..maar het was het meer dan waard! Super toffe ervaring en we konden zo dichtbij komen, in príncipe konden we ze zo aanraken, dat mocht natuurlijk niet, maar daardoor heb ik ze wel van heeel dichtbij mogen bewonderen. Ook veel koraal, andere vissen en roggen hebben we gezien. Dit was op het strand van Akumal, waar ik in mijn vorige blog ook al over vertelde. Super strand, heerlijk! Daarna zijn we naar een cenote geweest, een soort ondergrondse rivier (letterlijk vertaald) maar het is een soort meertje tussen de rotsen gevuld met regenwater waar je met de snorkel prachtige vissen kunt spotten en die de zandkorrels tussen je teentjes weg slurpen. Ontzettend mooi! Hier in de regio zijn ze heel bekend en toeristisch.

Verder zijn er veel feestjes, verjaardagspartijtjes, stapavondjes, uiteetavondjes etc. geweest. Ook ben ik nog een keer naar Isla Mujeres geweest, omdat ik dat zo'n mooi eilandje vind. Laatst ben ik naar 2 verschillende festivals geweest, één Jazz Festival en de ander ben ik de naam van vergeten. Maar zo leuk om in een korte broek en hempje, slippertjes op het strand te dansen! Een mega groot pódium met toffe lichteffecten en muziek en overal leuke mensen. Heerlijk :) Vorig weekend ben ik naar Tulum geweest, een hippiestadje waar veel backpackers komen. Hier hele leuke mensen ontmoet en naar een fullmoonparty geweest, wederom met blote voetjes in het zand en de kerstlampjes in de palmbomen. Genieten dus!! De dag erna heb ik het stadje meer verkend en werd ik wel even op de feiten gedrukt dat ik echt in Mexico zit..het lijkt wel alsof ze in een vuilnisbelt leven daar! De achterliggende straten zijn oud en de huizen vallen bijna uit elkaar. Een ziekenhuis dat langs een drukke weg ligt waar kinderen over straat lopen, tussen de jungle met gevaarlijke dieren als slangen en krokodillen. Politiemannen met geweren. Dat is meer waar het echte Mexicaanse leven over gaat, in platas van de veilige straten in Cancún. Hier heb ik een andere cenote bezocht en over een van de mooiste stranden van de Riviera Maya gewandeld! Tulum, absoluut een van de leukste plekjes die ik hier heb ontdekt en ik wil er heel graag terug!

Het is nu een beetje hoogseizoen op stage, dus vanalles te doen! Over 6 weken zit het er alweer op, dus nog even genieten. Ook sport ik nog steeds bij het sportklasje en hebben we gister voor het eerst pilates gedaan. Haha heel leuk om een keer gedaan te hebben!

Misschien dat ik wat dingen vergeten ben, maar ik maak ook zoveel mee hier en ik doe zoveel dingen..maar ik GENIET volop!

Kerst komt er nu aan en morgen hebben we met collega's kerstcadeautjes..op het strand. Zo raar om in winkels en overal kerstliedjes te horen terwijl het gewoon nog 30 graden is. En ja, volgens mijn collega is het nu toch écht Winter en fris! Ik snap er nog steeds niets van..

Tot snel vriezend Nederland,
liefs xx

  • 12 December 2014 - 22:34

    Helmie:

    Heey Laura, wat een leuk verhaal weer en wat een raar idee om in de zon Kerst te vieren. Wij zullen je missen met de Kerst, maar na de feestdagen gaan we alweer aftellen. De tijd is vlug gegaan en wij zijn super trots dat je deze uitdaging bent aangegaan. Wij hebben vandaag 1 bui gehad maar dan wel van 's morgens tot 's avonds :) en nog net niet van de weg gewaaid door de harde storm die over ons kikkerlandje waaide. Dan kun je beter in de winter van Mexico zitten met 30 graden. Haha. Geniet nog volop van de laatste weken en ik spreek je snel weer. Knuffels, xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Laura

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 6291

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 28 Januari 2015

Cancún, Mexico

Landen bezocht: