Time flies..op de helft! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu Time flies..op de helft! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Laura Wientjes - WaarBenJij.nu

Time flies..op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 November 2014 | Mexico, Cancún

Alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, dus hier weer even een kleine update. Inmiddels zit ik al op de helft van mijn stage!! Ooooooh de tijd vliegt… in de tussentijd heb ik weer heel veel nieuwe mensen leren kennen en veel leuke dingen gedaan! Zo heb ik al enige weekendjes gespendeerd in Playa del Carmen. Het strand, de mensen, het sfeertje..heerlijk! Het échte vakantiegevoel. Daarnaast ben ik een weekend naar Akumal geweest, een mini stadje 2 uur van Cancún en het is er prachtig!! Het eten is er heerlijk en het is er rustig, maar toch straalt het gezelligheid uit. Samen met een Argentijnse girl hebben we er heerlijke quesedillas gegeten, absoluut mijn FAVORIETE Mexicaanse gerecht. Hoeveel ik van deze burritos gegeten heb, is inmiddels niet meer op 2 handen te tellen. Het zijn een soort burritos en met kip en kaas..ik ga in Nederland mijn best doen om ze na te maken. Verder ben ik vorige week verhuisd naar een vriendinnetje en wonen we samen in een huis. Heel chill en veel ruimte voor ons 2. Het huis is oud en het heeft zo z’n makkementjes..zo werkt de doorspoeler op de wc maar voor de helft, geeft de douche maar een mini straaltje, doet de wasmachine het alleen wanneer je om de tien seconde er op slaat en dat een uur lang blijft doen, de deur na 10 minuten frummelen met de sleutel eindelijk een kiertje geeft, is gister de badkamer deur vast gaan zitten waardoor we ‘m niet meer open krijgen..en zo nog een aantal dingetjes. Maar ik vind het wel iets hebben en het is typisch Mexicaans. “It is not how much we have, but how much we enjoy that makes happiness.”
De locatie waar ik nu woon is veel beter en fijner dan waar ik eerst woonde. Mijn collegaatje woont in mijn straat dus ook dat is een groot voordeel, hoef ik niet meer elke dag een halfuur naar stage te lopen EN 20 minuten naar sportklas! Jeej. Jaja sportklas..sinds een maand ga ik met mijn collegaatje diehard elke dag sporten na stage. Heerlijk ontspannend van een hele dag achter de computer zitten..het eerste halfuur hebben we een soort van zumba, met veel dansen en springen en het tweede halfuur gewichten en been-, bil- en buikspieroefeningen. ZWAAR! De eerste weken waren we dagen op stage aan het klagen over onze spierpijn haha. Het weer is nog steeds zonnig en mooi! Helaas word het wel iets kouder nu en is een korte broek met een hempje ’s avonds net wel/net niet te doen. HAHA nog steeds niks te klagen denk ik zo vergeleken met Nederland.. maar voor hier word het nu ‘winter’ en in plaats van minimaal 30 graden word het waarschijnlijk 25 graden.
Vorig weekend was het Halloween en ‘Dia de Muertos’. Wat een vreemde cultuur kennen ze hier..met Halloween ging iedereen verkleed in de raarste pakjes en maskers, schmink..ik heb mijn ogen uitgekeken! Het leek bijna carnaval maar dan nog een tikkeltje gekker. Met de dag van de dood vieren ze dat de overledenen voor een dagje terugkomen bij familie en vrienden. In huis plaatsen ze altaars met bloemen en het lievelingseten- en drinken van de overledenen. Een raar ritueel voor ons als buitenstaanders, maar hier is het een hele speciale dag. Ik heb een aantal altaars gezien en sommige waren heel uitgedost met hele speciale gerechtjes en eentje had zelfs een 2,5 liter Tequila fles..de overledene moet wel van tequila gehouden hebben.
De tijd gaat zo snel en ik wil nog zoveel gaan doen en zien! Binnenkort gaan we naar Mérida en ik wil volgend weekend naar Holbox, een eilandje met parelwitte stranden en waar je met een fiets het eiland rond kan. Ik hoop volgend weekend te kunnen gaan, maar anders staat het in ieder geval nog op mijn to-do-list. Dus dat was weer een kleine update, mijn leventje hier is druk want naast stage en sporten elke dag, moet ik helaas ook aan schoolopdracht werken. Mijn Spaans gaat beter, maar nog steeds niet top. Mijn werkplek hangt vol met Spaanse woordjes die ik van mezelf moet leren.
Om mijn ritueel niet te verbreken ga ik vanavond weer naar Playa del Carmen met twee NEDERLANDERS. Jaa ik heb Nederlanders ontmoet.. kan ik eindelijk weer even in het Brabants kwekken.
Nieuwe foto’s komen snel weer!!
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Laura

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 6297

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 28 Januari 2015

Cancún, Mexico

Landen bezocht: